Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Veckan som sprang

Av jennifer björk - 10 februari 2013 20:35

Nu har jag varit så där jättedålig på att skriva igen.

Veckan har ju bara sprungit i väg...

  En söt unge och jag :)

  Söta Ebba serverar efterrätten <3


Och jag glömmer mer och mer att jag är sjuk, vilket är skönt och ett friskhetstecken :)

Har fortsatt med träning, eller promenader iaf, har ätit ganska dåligt hela veckan så vart ganska trött mellan varven, andra kan ju typ äta godis eller nå snabbt för att piggna till, men mina smaklökar är ännu konstiga så kan inte äta något som är sött! Vilket är jättebra tycker jag :)

Men ska bara bli bättre på att äta mat :)


Får ofta frågan: Hur ser det ut nu och vad kommer hända?! Har du några behandlingar kvar?


Svar: Nej, jag har inga cellgiftsbehandlingar kvar, cancern är borta, och försvann egentligen helt efter behandling 1, och jag har gjort 4 st. Eftersom jag hamna i mellanriskgruppen så valde jag själv (och läkarna rekomenderade) att jag skulle göra en benmärgstransplation, den tog hårt. Man blev nedsatt och det blev komplikationer, några stycken. Men även dessa överlevde jag!

Och de Tyska Cellerna har som sagt tagt över till 99.7% :D

Så nu ska jag bara bli starkare och starkare.

Och mitt imunförsvar är RADERAT så håller på att vaccineras nu 1 gång i månaden.

Har ännu CVKn inopererad, men tror inte jag behöver den så länge till.

Kommer göra benmärgsprov var 3dje månad ett tag framöver.

Vet inte är jag får börja jobba, man är ju känslig ca 1 år efter transplation, alltså Oktober.

Men jag hoppas på att få börja jobba till sommaren :)

Jag får ännu inte träna på gym, eftersom mitt blodvärde bara ligger mellan 90-100 så man är alltid lite snurrig och blir lite anfodd. Men de ska bara bli bättre och bättre de med!

Tids nog :)
Minns inte helt vad läkaren sa, men har mellan 25-50% imunförsvar nu men de blir starkare och starkare hela tiden.



Helgen har varit jättemysig.

fredagkvällen blev det mat och soffhäng med Måns.

Lördagen var jag och syster och hennes pojkvä ute och åkte omkring på norra Gotland, tog en promenad längs havet i kappelshamn :)

  Jag och Nelly ute i Kappelshamn
På kvällen vart de 18års kalas och smörgåstårta och trevligt sällskap.


Idag har jag och Måns åkt omkring på Södra Gotland.

Började med frukost på Maxi.

Sedan Hemse och hälsa på en vän och en liten Leah :)

  Måns,Jag och fina Leah


Sedan vidare mot Havdhem, där blev det mat och fika!


Nu är jag tillbaka i Åminne, och vi har spelat bingolotto.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Presentation


När livet förändras!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards