Direktlänk till inlägg 5 december 2012

6 MÅNADER

Av jennifer björk - 5 december 2012 21:48

  

5Juni 2012

En Tisdag, minns det som igår.. Hade tid på vårdcentralen, eftersom jag känt mig ganska(jävligt) dålig väldigt länge.
Men just den dagen kände jag mig "pigg"

Anmälde mig i kassa, satte i väntrumet, gick in till sjuksystern.

Berättade för henne hur ja mådde, sen var det direkt in o ta  prover, eller första puttet i fingret visade 45 i blodvärde.

dom tog om det visade 46, de är inte sant sa dom, kan du ens gå?!

Jag ba jo, va då?

fick komma in till syster igen, hon skicka mig direkt till akuten.

Där gick de fort, de var ganska mycke folk i väntrummet minns jag, men jag fick komma in på en gång.

Tusen frågor, och massor av folk.

11 stick men ingen lyckades få nå blod.

De va en lång dag...

Blev tillslut inlagd på avdelning.

Och fick blod.


Det har hunnit hända mycket på dessa  6 månader, varje dag har bara varit fokus på en sak ÖVERLEVA.

-----------


Natten till igår sov jag i stort sett 8 timmar non stop. Unerbart att vakna och känna sig pigg.

Annars hände inte mycket igår, läkarna var införbi på förmiddagen.. sa inte nå speciellt..


Sen satte jag bara vid datan hela dagen, o pratade i telefon..

På kvällen kom lisette, så vi började med att ta en promenad utomhus, sen drack vi glögg och åt lite gott :)

Hon sov kvar här :)


Sov bra i nättras med.

Startad foscavir lite tidigare i morse, så de vart klart vid 08.

åt frukost, tog mediciner.

duschade.


läkarna kom in, cmv viruset som i fredags var på 125.000 hade stigit till 300.000

dom pratade om josefines celler, men vi avvaktar och kör vidare på behandlingen en vecka till och ser om det går ner.

pratade om lite annat med men allt är så oklart...

 

Idag har jag varit på permis:) Beställde taxi, gick till den..

När jag satte mig så försökte han skrämma upp mig, han sa att det var värsta dagen på 30 år som han kört taxi, jag ba men så här ser de ut på gotland varje vintaa, har ni inga snöjplogar här ella?! haha han ba skratta..

Men färden till segeltorp gick bra, tog lite längre tid än vanligt bara..

Hoppa av där o landa i en snödriva, sen pulsa ja igenom typ 50 cm snö. Underbart :)

 

Varit där hela dagen, vi har bakat lite kakor och pysslat. Jättemysigt!

Peller körde mig tillbaka till sjukhuset ikväll.

   


Så nu är jag påkopplad i 2 timmar, och knaprat i mig alla mediciner.

Och ätit en toast.


 
 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

5 december 2012 23:25

Härligt med permission :)
Jag hoppas verkligen att du kommer att få må bra under julen!
Kramar Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards