Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Förkyld ?!....

Av jennifer björk - 2 december 2012 20:12


 


Natten var konstig, sov jättedålig och vakna hela tiden av att jag typ inte kunde andas, var jätte täpt i näsan, och så visste jag inte hur jag skulle ligga för att ligga skönt för att kunna slappna av och sova och andas samtidigt, syreomsättningen vart lite sämre under natten så dom höjde till 3 på syrgasen.


Vaknade helt vid halv 9, såg julkalendern, hade jätteont i huvudet och frös, tog temp, hde 37,7 väntade en stund med att ta alvedon för ja ville veta hur långt i väg tempen springer, väntade en timme då hade ja 38,5

så läkaren kom in  och pratade och sen var det dax för blododling, för att ta reda på varför ja tempar igenom all antibiotika jag får.

När man blododlar måste man ta blod i från både cvk och sen sticka i armen och ta blod, och jag är svårstucken och nålrädd så var på väg att svimma och blev helt svettig o grät o massa, men hon stack ju 3 gånger innan hon lyckades :/


Förmiddagen var seg, hade svårt med både frukost och lunch, men sen hotade läkaren med näringsdropp till natten, då jävlar var de bara att börja o äta och räkna kalorierna...


Vid 14 tog jag av syrgasen helt,v i skulle se hur lågt jag sjunker utan den..

95% i syeomsättning utan syrgas i en timme.

Så jag klädde på mig och så fick vi en rullstol och vi fick me en syrgastub, sen gick vi UT :D
Jag åkte i rullstolen till en början, men de kändes kallt och onaturligt.

Så ja klev ur sen gick jag själv, 15 minuter utomhus, helt underbart.. :)

  Johan och mamma :)


När vi kom tillbaka in bestämde vi oss för att vi var pizzasugna, mamma och johan gick och handlade de, sen frossa vi.

De är ju mellan 1000-1500 kalorier i en pizza :)

 

Sen blev de glögg och lussebulle.


 

Och nu ikväll frågade jag om dom  var nöjda eller om jag behöver äta mer?!

Då kokade mamma 2 ägg =180 kalorier och sen fick jag chips.


Inte varje dag man måste frossa för att andra ska bli nöjda, men efter en transplation behöver kroppen mins 2000 kalorier om dagen, och får den inte de genom fast föda så ger dom en näringsdropp, och de vägra jag....


Nu ska vi se beck, sen försöka sova.. Utan syrgas kanske?!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Presentation


När livet förändras!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards