Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Natt 5 IVA

Av jennifer björk - 25 november 2012 18:38


Hade som vanligt svårt att sova i nättras,dom gav mig 2 sömntabletter som är långtidsvärkan på och en lugnande och en insömningstablett, men inget hjälpte..

man ligger bara och tänker och  tänker....

och är helt slut och de enda man vill är att sova.


Måns satte här nere fram till 04, sen gick han upp och sov på cast.


Någon gång på morgonen somna ja och sov till 10..

Måns skulle egentligen åkt hem idag men stannar till i morgon:)


sen hände det inte så mycke, dom hade bytt till en annan syrgasmask i nättras och satte på 12,så de var inte så roligt, när de börja bli bättre igår...

och i dag har vi trappat ner från 12 o nu är den på 3 och har 95%


Läkare och doktorer kom in och pratade, dom kan se att jag inte förlorar blod, men jag behöver ännu för mycket syrgas för att dom ska släppa mig från iva.


Idag satte dom en kateter på mig för att dom mäter hur mycke västke som kommer ut och hur mycket jag dricker, jag får inte dricka meer än när jag är lite törstig,

och så får jag urindrivande.

dom pratade nå om att lungorna ska bli "uttorkade"

så svårt att förklara, för när läkare prata med en så lyssna man, men man snappa inte upp allt:(



Hungrig blev man i dag så Måns gick och handlade pizza som vi åt tillsammans här.


Annars är jag mest sur och ledsen hela tiden....


Imorn Kommer Josefine:)














 
 
Catarina

Catarina

25 november 2012 23:05

Hoppas att du får sova lite i natt!
Jag håller mina tummar hårt att du får flytta från iva i morgon och att du får må mycket bättre snart.
Krya på dig kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Skapa flashcards