Alla inlägg den 21 november 2012

Av jennifer björk - 21 november 2012 17:04


Har varit iväg på röntgen och bilderna har dom sett...

och det var inget roligt besked....


Har blod i lungan och lunginflamation...

och dom jobbar för fullt med att hitta felen och lösa det,

Får vätskedropp och någonting som gör att blodet blir tjockre så det typ blir en skorpa runt blödningen.

men under kvällen kommer jag att flyttas till IVA ......

Men dom tänker väldigt klokt och väldigt långsiktigt och för får  varken äta eller dricka...

dom har pratat och förklarat vad som KAN hända, men inte att de kommer hända, och respirator är tyvär nära, men de beöver inte bli så, kan ännu andas själv ganska bra med syrgas, men måste sitta upp, jag försöker att tänka att de inte ska bli som sist, men andningsmusklerna orkar som sagt inte hur mycket som helst :(


just nu är allt under kontroll, säger dom .


Emma är här nu, och kommer att stanna vid mig under natten.

och måns kommer upp i morgon förmiddag.


Så ser det ut nu, men vindarna vänder på nolltid......


Av jennifer björk - 21 november 2012 13:00


Igår kväll var jag sur och leden, och de blev bara värre och värre...

vid 22 tiden kom dom in och sa att ja skulle till röntgen och röntga lungorna, jaha sa jag?! och tänkte de är väl bara att rulla dit mig?! Sen fråga hon om jag hitta dit, NEJ svara jag, men det spelar ingen roll för jag kan ändå inte gå för jag har så jävla ont i mina knän.

Då blev de jobbigt, för det fanns ingen personal som kunde hjälpa mig, då fick jag panik, för alla som varit härinne var så stressade och de gör inte mig lugn. Så de bara brast... Men tillslutkörde hon ner mig, lämna mig där sen fick ja vänta ett tag innan hon hämta mig..


Jag var jättetrött, så tog värktabletter, lugnanade och sömntablett och somna väldigt fort och sooov, tror ja vaknade en gång och hade ont fick en tablett sen somna ja om och sov till halv 9.....



Då var helvetet igång....

Röntgenbilderna visade dubbelsidig lunginflamation.

och att jag förlorat så mycket blod är ett mysterium...

och så syreomsätter jag skitdåligt så när dom tog fram syrgasen tänkte jag bara på allt som hände i visby..

känns precis som ja sitter i samma sits nu, dom vet inget, men dom söker...

Ska röntgas om en stund igen.


Dom har tagi en massa prover, från alla håll och kanter..

så jag hoppas dom kan hitta felen så dom kan börja behandla....


Har ingen aning om något känns de som och hur länge man ska behöva vara här, har sån där dum och hög puls hela tiden, eller 150 känns inte ok att ha när man sitter still, skaka hela tiden, och börjat stamma när man prata och är så kallsvettig, men jag har inte feber just nu iaf, bara panik.....


Jag tycker livet är orättvist !!!!


Och så sitter jag och funderar på hur man ska få mer krafter, när man snart inte har några kvar.

Skapa flashcards