Alla inlägg den 1 november 2012

Av jennifer björk - 1 november 2012 19:20

Såhär efteråt när dom frågar hur gastroskopin gick idag, och jag tänker efter och svara och säger det var väl ingenting...

Timmen innan var jobbigare, när jag låg där och vänta, och de var jätterörigt o en kärring stressa runt där nere och styrde och ställde , de gjorde mig irriterad och nervös.

men efter att ha väntat en timme fråga ja om det snart var min tur då mumla hon nå om att de va min tur snart, tack då vet jag!


Kom  in i  det där rummet, och dom var jättegulliga som jobba där, spröt nå på tungan som jag skulle svälja och de gjorde dom två gånger, sen var jag bedövad.

Fick lite lugnande, sen fick jag in slangen i munnen, man fick några sammandraningar, eller kräkkrampar i magen.

sen var det klart.

Ja, man kan säga att det gick ju vägen smärtfritt.


Kom upp på rummet, och var vrålhungrig, klockan var ju 12, och jag hade varken ätit eller druckit sen igårkväll.

Fick en god kycklingsallad :)

 


Mumma och moffa kom hit, satte mest och pratade och fikade! Mys

Dom kommer tillbaka imorgon igen :)


  Fick fina tulpaner och ett stearinljus på batteri, så har mysstund ikväll.


Doktor var inne ganska sen i eftermiddag och pratade, dom har redan börjar pratat om utskrivning, först redan i morgon, men vi kom på att det kan vara bra att stanna över helgen, så vi får svar från gastron och allt ja ännu får intravenöst ska över i tabletter.

Så efter helgen flyttar jag till Segeltorp :)








Skapa flashcards