Alla inlägg under oktober 2012

Av jennifer björk - 11 oktober 2012 11:11

Efter att jag tagit mina 58+8 tabletter 20.00 igår så var de blod prov efter 30 min, efter 1h, efter 2h, efter 3h, efter 6 h.

och så hade jag dropp mellan 23-02

sn togs de prover i morse igen.

Men jag har sovit ganska bra ändån tycker jag.


07.30 kom en snubbe in och väckte oss, då var de dax för temp, blodtryck och vikt så de va bara o hoppa upp ursängen, sen kom dom in med frukost åt och drack kaffe :)
Sen var de dax för medicinerna


     58 st morgon och kväll, tur dom är små :)    + dessa           



Sen hoppade jag i duschen och gjorde mig klar för dagen, jag mår än så länge väldigt bra, inga biverkningar alls, även fast man äter närmare 150 tabletter om dagen...


Så jag och carina har varit ute på en timmes promenad:) Jätteskönt!

Nu sitter jag bara och myser, har ett dropp som ska droppa nu i 3 timmar, så är lite låst.

Men efter 14 tänkte vi gå ut igen :)


   Mitt "skrivbord"

Av jennifer björk - 10 oktober 2012 13:04

Klockan ringde 05.55

jag väckte  Måns, som sa 5 minuter till, så vi somnade om :)

Hans klocka ringde 06.00 och han for upp ur sängen, kokade gröt och ägg och fixade frukosten :)

Jag gick in i badrummet och gjorde mig i ordning.

Sen åt vi frukost tillsammans,

 

vi tog väskorna och gick ut mot bilen,

åkte mot flygplatsen och mötte upp pappa,carina och josefine.

Sa hej då till dem , 

sen checkade jag och carina in och klev ombord.


Väl av  planet  fick vi stå och vänta ute i 50 min på taxin, burrburr.


10.00 klev vi in på cast

såg nog ganska roligt ut, såg nog ganska vilsna ut och en jäkla massa packning,

hej ropade en tjej från andra sidan av avdelningen, är det jennifer?!

Jo :) Välkommen hit, så visade dom rummet, pratade och berättade lite.


Sen satte vi oss i allrummet, i soffan :)
ätit mat och pratat med läkare och så har dom tagit  en massa prover och skrivit in mig.

Fått en massa mediciner "dagen lunch" 


Ikväll börjar  det...

Men med tabletter 58 st blir de till "kvällsmaten"

Och kommer få cytostatica i tablettform nu onsdag-lördag

Sen får man de i dropp.



  











Av jennifer björk - 9 oktober 2012 20:00

Idag har varit en väldigt speciell dag..


Började med att jag hade bokat tvättid 10, vaknade vid 06.10 när Måns gick upp, och kom att tänka på den där lilla brickan man måste ha för att komma in i tvättstugan..

Den hängde inte där den  brukar...

Och förra veckan när ja tvätta så var Måns med och hjälpte till och varje gång la han ifrån sig den där brickan på tvättmaskinen men jag tog ju den varje gång...Men inte sista?!

så vi letade som galningar i morse efter den där jävla brickan...

Ja somnade om, och var lite sur ;)

men vid 9.30 ringde jag till vaktmästaren, och sa som de va...

Han ba men jag har  en sån i fickan, med 2 nycklar på som en granne lämnade till mig häromdagen för hon hade hittat den på tvättmaskinen :) Så där hade man tur :)

Får man med sig rena kläder med :)



Tvättade, städade och packade på förmiddagen, kändes som en vanlig dag, när man var frisk, då ja är så där uppe i varv och ska göra allt samtidigt.

När jag var  klar åkte jag till Åminne och lämnade min fina bil, och ja o måns drack lite kaffiii..

 



Sen åkte vi in till elgiganten, skulle ha en data och ska man slå till så ska man tydligen  slå till på  bästa..

Så de blev en macbook och en hårddisk och en rosa väska :)

 


Sen åkte vi hem o lagade mat o ikväll har vi bara suttit i soffan, knapprat en del på datan med :)

och så hyrde vi en film...

Sista natten börjar närma sig.....


Imorgon blir de upp tidigt, Månsan kör mig till flyget 06.45





Av jennifer björk - 8 oktober 2012 22:44

Allt bara snurrar i huvudet, jag yra omkring, ena stunden packa jag, andra stunden städa jag, diska, pussar lite på måns..

Det här känns hemskt...
vad packar man med sig när man ska vara på sjukhus i 4 veckor!?
och sen vara kvar ytterligare 8 veckor på andra sidan vattnet..
Varma kläder, min bästa vintejacka, mössa, skinnvantor, halsduk, eftersom jag frös i somras när jag låg inne, nu fryser jag bara jag går till bilen, hur ska man då möta vintern på bästa sätt?!

jag försöker tänka att de jag åker upp och ska göra nu är ju faktiskt det sista, sista gången man får cellgifter!!
men jag är ju fortfarande rädd för att bli så där dålig som jag var för några veckor sen och så är man orolig, förväntansfull på vad som händer när man får de nya cellerna..


Men varenda människa jag pratar med säger att allt kommer bli bra!
nästan så jag börjar tro de, eller hoppas,
Eller, jag vet!
Tänker inte sluta kämpa fören jag får mitt liv tillbaka!?

Av jennifer björk - 4 oktober 2012 23:20

Jag har så himla ont i magen, dygnet runt!
kan inte slappna av, kan inte sova klokt, kan inte äta klokt, är skakig nästan hela tiden, gråter, gråter och gråter....
vill inte packa, inte ens tänkt på vad jag ska ta med...

Men idag bokade jag flyget...7,30 på Onsdagmorgon, de är så jävla nära nu.
Jag vill faktiskt inte!
Jag vill inte bli så där sjuk igen, ja vill inte spy hela dagarna, ja vill inte må dåligt så man inte kan äta, ja vill inte bo på sjukhus i 4 veckor, vem fan bestämde att mitt liv skulle bli ett helvete?!
behöva kämpa varenda jävla dag!

Är så trött på allt de här nu!

Igår var jag och josefine på komvux, så ska iaf plugga lite i höst/vinter, och de känns bra, eller lite bättre..
och så köpte ja en ny bil igår, så de känns oxå bra att kunna komma hem o tillbaka o ha allt man behöver för att STARTA, eller börja om..
Eller bara börja LEVA.

Var på sjukhuset igår och tog prover, dom såg bra ut, blodvärdet är lite lågt ännu (87) men de är inget man gör nå åt...
och får ännu feber nästan varje kväll, varför vet man inte.

Idag var jag och röntgade lungorna.

Imorn ska ja gå på stan en sväng och handla lite kläder:)

Av jennifer björk - 1 oktober 2012 19:49

1 vecka har gått sedan man blev utskriven, och blir piggare för varje dag..

Men känner mig stressad, åker ju om 1 vecka :/

Men det är ju bra, går ju mot målet, vill bara få mitt  liv tillbaka.

Saknar det!


Senaste dagarna har jag varit en del ute i Åminne, Varit på marknad, Umgåts massa med Måns och vänner.


Idag åkte jag till Träkumla för att träffa Anna, då kom 2 andra arbetskollegor oxå dit, jätteroligt :)

Även vart inne på Maxi ikväll och handlat och snackat lite skit med dom :)


Har inte varit på sjukhuset sen i Onsdgas,och ska dit på onsdag :)

Helt underbart att inte behöva vara där på en hel vecka, har nog varit där lite för mycket den senaste tiden..


Annars njuter jag bara av att vara hemma, försöker att äta mycke mat :)
Och umgås med vänner, familj och Måns..

Laddar helt enkelt....

Om man nu kan göra det...


  Var ute på en liten promenad ute i Åminne i helgen :)



Skapa flashcards