Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

BergOchDalbana

Av jennifer björk - 15 augusti 2012 22:55

Dagarna fortsätter att gå upp och ner, när jag vaknar tror jag varje morgon att jag är frisk, som jag alltid varit precis som alla andra, men det tar bara några sekunder, då jag skall "kara" fingrarna genom håret, håret som inte finns...

Vrider på mig, och hamnar på slangen från cvk, den hårda delen, än en gång blev jag påminnd, reser mig upp och går förbi spegel, där inser jag att det inte är en dröm, utan det är verkligen den sanna verkligheten...


Har även pratat med avdelningen på huddinge, och dom från transplation och resecervis från gotland, bokat flyg och taxi till på tisdag, det tog emot, att bara lyfta telefonen och slå nummret sen säga vad man vill.... Vad då vill?
Egentligen vill jag inget?! borde lägga på, men nej jag skulle boka, boka något, något jag inte vill....

Men de blev gjort tillslut 8.35 tisdagmorgon....


Har även bokat båten:D
Fredagmorgon 07.20 åker vi till kalmar, ska besöka ikea  och Ölands djurpark :)

Det skall verkligen bli roligt, det får väl bli sista uppladdningen för att sen klara av de hemska dagarna i Huddinge.


Annars har jag mest varit ledsen idag och allt känns tungt, tråkigt, jobbigt, orättvist.....

Gråtit en skvätt, eller flera..

Funderat, tänkt, undrat, tänkt ännu mer, mest på transplationen, den kommer gå bra.. Men efter, vad händer?
Det finns alltid en risk, eller två.... Men vad kommer hända mig?!
Kan man inte bara få bli BRA när allt är över.. Jo man kan bli helt bra, och jag tänker bli det, men om inte, det gör mig så ledsen....

Varför finns denna sjukdom för, och varför blir man drabbad när man är så ung?!

Idag har allt bara snurrat i mitt huvud, sur och ledsen om vartannat...

Tog en promenad med hunden längs havet! Jo allt kändes då plötsligt mycket bättre, för stunden....


Varit i stenkyrka och sett hopptävling ikväll, och även ridit :)
När jag sätter mig på en häst så tror jag återigen att jag är frisk, och även där, för stunden så svävar jag på moln, idag fick jag sväva närmare en timme.. Den bästa timmen denna dag! <3




 
 
Ingen bild

Hanna

17 augusti 2012 12:30

Hej!
Såg dig på båten idag och jag vill bara önska dig en otroligt härlig helg med nära och kära och att du får glömma allt jobbigt för en stund. Beundrar att du är så stark Jennifer. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Skapa flashcards