Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av jennifer björk - 9 augusti 2012 23:03

Ja, precis vad jag fick ta idag..

Jag ringde upp till Huddinge och kollade hur planerna är för mig eftersom jag inte hört något nu på 3 veckor!?
Dom har hittat en 23årig tjej som blir min donator, och transplantionen beräknas bli v.39/40

Så kommer få åka till Huddinge i slutet på Augusti och göra en tredje behandling, jag vill verkligen inte det, och de sa jag oxå, jag vill hellre göra transplantionen så fort som möjligt, men de gick inte, för donatorn måste vara på plats när det sker och det måste finnas plats på avdelningen vilket de inte finns fören v.39


Damen jag pratade med sa : Till jul lär du få åka hem till Gotland igen! Tack, eller vad säger man?!

Fucking Jävla Cancer!!!
Jag sa till henne att jag inte vill vara i huddinge så länge, men allt är för mitt eget bästa, vilket jag har svårt att förstå, eller inte vill förstå... För hur kan det vara för mitt eget bästa att vara såååå långt ifrån alla dem man älskar?!

Livet är helt enkelt jävligt orättvist! :(


Men för min del är det bara att gilla läget och försöka göra något bra utav hösten.. ?! :)

För det är ju många månader utav mitt liv, visst kan man bara ligga och vara "sjuk" dessa månader, men de tänker jag inte göra! Inte för mitt liv, jag kommer aldrig bli frisk då..

En sak är säker jag behöver motion och frisk luft varje dag, prata med dem närmaste/vänner, närhet från min älskade och helst få träffa min familj lite då och då under hösten.


  KÄMPA


Idag har varit en regning dag, mörk och trist, jag gick ut och målade på förmiddagen innan regnet kom, målade någon timme men sen blev det kallt och blött...

Varit förbi en arbetskollega och snackat lite skit.

Sen bara varit här i Åminne :)
Ätit massa goood mat har vi med gjort, Thai mat som Carina gjort ! Mums

Ikväll har jar varit trött, sovit lite, och sett på tv...


Imorn är det dax för provtagning igen, jävla farande in till stan hela tiden....

Kommer förmodligen behöva blod i morgon, så de blir väl några långsamma timmar nere på sjukhuset...



Skapa flashcards