Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Hundvakt :)

Av jennifer björk - 8 augusti 2012 22:04

Imorse blev jag väckt utav Pappa och Ebba:) Så vi åt frukost tillsammans sen såg vi på sommarlovsmorgon:D
Vid 10 åkte vi in till stan, dax för provtagning och så la dom om runt cvk dom gjorde de i måndags med och man ska bara göra de en gång i veckan men allt va så oskönt och de skavde.


Efter provtagning handlade vi lite och åt thai mat, sen ringde dom från sjukhuset så var tvungen att åka tillbaka och få trombocyter, dom var nere på 9, blodvärdet är oxå lågt ligger på 86 men dom vita blodkropparna börjar stiga är på 0,5 nu :)

Allt går som det ska och även bättre än vad alla kunde tro, man brukar alltid på en infektion efter behandlingen, och jag har nu klarat två behandlingar och inga infektioner, har tydligen ett superbra imunförsvar i grund och botten ?!:)

Eller så lever jag som dom sagt till mig, eller så har jag bara tur, eller så är jag stark?! Jag vet inte, men varje dag/natt ifrån sjukhuset är verkligen underbart!


Efter sjukhuset åkte vi till GEAB och hälsade på Syster Josefine :)
  Pappa,Ebba, Josse :)


Sen åkte vi och handlade lite färg, och rullade mot Åminne.

Lagade lite spagetti och köttfärssås.

Åkte till Slite och åt kladdkaka,cheescake och bara mysade vid Josefine och Daniel.


Idag har jag varit lite piggare eller vad man kan kalla det, inte lika ledsen.. Vissa dagar är man ledsen hela tiden och dagar som idag gråter man inte alls, men klart jag tänker på allt, och är ledsen inombords..


Saknar Min Måns med :(   


Ikväll har jag en liten vakthund som ska sussa över här vid oss, och jag har bestämt att hon ska ligga på golvet nedanför min säng :)



  Nelly :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards