Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Upp O Ner

Av jennifer björk - 28 juni 2012 12:52

Idag är allt upp och ner.


Benmärgsprovet gick iaf jättebra, tog bara typ 2 min, och kände inget :)
När dom var färdiga fick jag se hur dom gör med allt och ställde lite frågor.


sen satte jag mig i rullstolen och väntade på att dom från avdelningen skulle hämta mig, jag väntade och väntade, efter 45 minuter tog jag rullstolen och gick själv :D
Alla på avdelningen bara skrattade....


Mumma och moffa har varit här förbi, och jag har packat klart allt och väntar bara på att få åka.


Men mitt humör är inte så bra idag, är så sur på allt och alla, eller det gör gör mig sur är alla som bara klaga, på hur tråkigt det är att jobba, och hur jobbigt allt är och ditt och datt jag känner bara stick och brinn eller byt plats med mig här och nu!!!!

Jag lovar och svär, när jag blir frisk kommer jag aldrig klaga, iaf inte på lite magon och huvudvärk och absolut inte över att man har ett jobb, lägg den energin på nå bättre för fan!

Jag bara önskte att jag var frisk, jag vill göra så mycket! Men att sitta i ett rum och ha folk som ränner inne vid en hela tiden, får fan inte ens sitta på toan ensam.


Hu i dag är jag så negativ jag bara kan bli, men de gör mig så tokig, hur folk bara orkar och varför dom säger det till mig?!? ska jag tycka synd om er, har jag inte nog med mig själv!



 
 
Ingen bild

Annika R

28 juni 2012 13:54

Föstår att du blir förbannad!! Om alla bara kunde stanna upp ibland och se sig omkring, men alla är så uppe i sitt eget.
Att dom inte ens tänker på till vem dom beklagar sig.
Skönt att höra att ditt vanliga "go" trots allt fortfarande har komandot över dig. Kämpa på! Kram Annika
Ps Du är den ende jag känner som inte ens slutade rida trots att hela benet var i gips, vilken kämpar glöd! :)




a

 
Emelie W

Emelie W

28 juni 2012 15:31

Jennifer jag kan inte annat än att hålla med dig!!
Jag vet precis hur den känslan är att ha.
Jag tänkte exakt samma sak! Folk klagar över allt, att deras liv är tråkiga, att man inte har jobb och att man har små ont här och där. Men kom igen när man väl är i den sits du är nu då förstår man! (sorgligt nog glömmer man bort med tiden. jag får påminna mig gång på gång om att jag har haft en jävla tur och att jag skall uppskatta mitt liv och att jag är frisk mer än vad jag gör.)

Till alla dem som klagar: Ta tag i era liv!
Är det jobbigt att jobba? gör inte det då men förstå att du inte har några pengar då och det är inte roligt när man inte kan göra något för att man inte har pengar! eller byt jobb, skaffa ett du trivs med och tycker är kul.
Är ditt liv tråkig? ta tag i det och gör det roligt.
Har du inget jobb? börja med att söka jobb då!

Du är så otroligt stark och positiv annars Jennifer så en dålig dag är ju inget! <3

http://emeliiew.blogg.se

 
Ingen bild

christin

28 juni 2012 16:47

Bra Jennifer, du behöver oxå få va sur o bitter vissa dagar och det med all rätt. Dwt sidta du ska behöva lyssna på är att andra har små jobbiga bekymmer i sin tillvaro! Så härligt för dig att få landa hemma på Visby Lasarett, snart har du humöret o leendet med dig igen :) sköt om dig!
Kram Christin

 
Ingen bild

Håkan & Lizen

28 juni 2012 20:04

Imorgon är det säkert bättre och snart är du hemma. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Skapa flashcards