Alla inlägg den 26 juni 2012

Av jennifer björk - 26 juni 2012 20:26

      Har haft en jättemysig eftermiddag/kväll

Hade finbesök av sandra och hennes mamma, helt underbart att se dom!


Annars har jag bara legat och läst och suttit vid datorn och kollat lite på nätet och funderat, första gången jag är ensam sedan jag fick veta att jag har CANCER, och jag tycker att det går ganska bra att vara ensam..  

Känns som jag börjar landa i hela situationen, och börjar förstå men jag tänker bara vara glad och positiv, och såklat fortsätta att fälla mina krokodiltårar   


Har inte så mycket att säga om mina värden, dom sjunker som dom ska, och de märks, blöder från alla håll och kanter, men det hör till, och får sår och blåmärken otroligt lätt, så just nu lever en som jag farligt :P
Får sitta still :D


Imorgon tas det nya prover, så snart är allt som ska vara nere på botten där.. Sen tar det 1-2 veckor innan man går upp i värden igen, så ja håller mina tummar att man slipper infektioner under den tiden , får man det så drar det ut mera på tiden innan man går upp i värden..


                         Suttit och tittat på massa bilder, hittade några på mig och   

Av jennifer björk - 26 juni 2012 13:28

Nu har mitt hjärta lämnat mig för denna gång, och det är lika jobbigt varje gång, men idag kändes de värre :(
Men han torkade bort tårarna från mig och kramades hårt, och sa till mig hur stark jag är och att vi ses snart igen:)
Och det är ju sant, för snart kan vara om en stund men kan även vara om en vecka för i det stora hela är 1 vecka ändå snart, även fast det känns länge just nu! <3


Kajsa kom in och pratade en massa idag med, hon är helt underbar, och så har jag fått en annan favorit med, men glömmer hela tiden se efter vad hon heter, jaja det är ju strunt samma :) Hon fick mig att berätta hela historian fram tills idag, och det känns bra att prata om det, hon är väldigt peppande och postitiv hon med och så fick jag massa glass under pratstunden,

Och fick veta att hon ringt till Visby och pratat om peruken, och allt är beviljat :)


Även en läkare har suttit här inne en lång stund och pratat, vi pratade om sjukdomen, och behnadlingen och om visby, hon hade aldrig stött på någon som är så pigg efter första behandlingen :D
Hon ska kolla lite hur resurserna ser ut på Hematologen på Visby nästa vecka, dom vill ju såklart att jag ska få åka dit om jag ska forstätta vara såhär pigg, men jag vill vänta till efter fredag, för benmärgsprovet känns bra att göra här, tänker inte klandra dom på visby men dom är mycket skickligare här på väldigt mycket, men jag hoppas det finns duktiga på visby med såklart, annars lär jag ju inte få åka dit  :)

Och det gör en trygg och lugn, men jag saknar ön och alla nära och kära!!!


Annars sitter jag mest och studsar känns det som, har jättemycket energi idag, till och med så mycket energi så jag inte kunnat sova en blund i nättras :/
Kommer sova desto bättre i natt kanske, tänkte försöka sova ensam för första gången,

Kom på att jag är vuxen, men när man blir sjuk känner man sig genast som ett barn, det är verkligen Sant!


Och så väntar jag på besök med .....

En gammal klasskamrat från gymnasiet och hennes mamma hade vägarna förbi, ska bli superroligt att träffa dom :)

Skriver nog lite till ikväll ,

Ha en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards