Alla inlägg den 21 juni 2012

Av jennifer björk - 21 juni 2012 15:31

Ännu en dag spm jag känner mig pigg, eller när jag klev upp i morse svartna allt, och jag hade tydligen jättelågt blodtryck så dom koppla på vanligt dropp, men efter frukosten och så tyckte jag inte jag behövde det längre :)


 mina värden är bra, förutom dom som ska sjunka förstås, så i morse efter jag duschat och gjort mig klar och mamma och johan precis kommit så kom en doktor in med ett papper och visade alla värden dag för dag sen jag kom hit, och vissa värden är nere på noll, vita blodkroppar är noll och dom ska på en vanlig frisk kvinna ligga på3,5-8,8 och B- neutrofila granulo (infektionskänslighet) ligger på noll och den ska ligga på 1,6-7,5 hos en frisk, röda blodkropparna (Hemoglobin) ligger på 96 just nu. Men alla värden ska som sakt ner på noll, sen ska dom upp igen, har även fått tid för nytt benmärgsprov och det blir fredag nästa vecka :/ ska bli spännande faktiskt :) Se hur första behandlingen har gått :)
Nog om det...


Efter doktor pratat färdigt ca.11.00 så åkte Jag,Mamma,Johan och Josefine till Hagaparken, vi gick omkring runt slottet och i skogarna där i ca 1,5 timme jättesköönt, men gud så trött jag blir :P
Efter den sköna promenaden och många goda skratt så beställde vi mat och satte oss ute och åt, börjar få tillbaka lite aptit, men började med en isglass innan maten :) Sen åt jag hela 4 köttbullar och lingonsylt och lite potatismos, och en isglass till :) Man känner sig som ett barn, när man hellre äter glass !!! Men allt jag får i mig är guld..


Vi åkte vidare, och jag sov som en stock i bilen, Dom andra gick in i en affär och handla en supersnygg Hatt till mig :)

Och sen lämna dom av mig vid sjukhuset, dom skulle vidare till Ikea, men jag avstod! Vill inte få någon infektion och bli jättesjuk i onödan så jag tänker se en film och vila upp mig:)


För vid 19 tiden kommer min Prins, Josefines Daniel och Pappa och Ebba :)

Måste ju vara pigg då :)

Bilder från dagen kommer senare.......



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards