Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Femte Dagen...

Av jennifer björk - 19 juni 2012 10:22

Femte dagen med cellgiftsbehandlingen och även sista dagen för denna omgång.

Kajsa blev påkopplad vid 08.00 idag, så hon är klar om några minuter :) sen är jag fri fram tills 20.00



Min syster Josefine kom igår kväll och hon har sovit här i natt och kommer vara här några dagar till, hon skrattade åt mig idag, för jag känner mig så pigg så jag har vart uppe och duschat och tvättat håret och gjort mig i ordning, men hon förstår inte hur jag kan se så pigg och glad ut !!?  :)


Så idag ska vi ut och gå lite tänkte jag, visa henne runt lite, men solen skiner :/ och jag får inte vara i solen något under hela sommaren :( det är tydligen farligt, eftersom snart alla celler är döda i min kropp så finns det inget som skyddar mig mot något , så är även infektionskänslig och en massa annat, måste vara jätytenoggran med vad man äter, får typ bara äta kokta grönsaker osv, frukt får jag äta men inte skalet, maten ska helst oxå vara kokt...

Och tar ögondroppar 5 gånger om dagen för att inte få ögoninflamation mm, och skölja munnen 6 gånger om dagen för att förhoppningsvis slippa blåsor, sår, svamp mm...

Det är mycket med de här.....


Och i dag ska dom även ta blodprov på Josefine ;) Så blir de när man kommer hit ;) Heheh

Nej men om några månade så kommer jag göra en stamcellstransplation, och det finns 25% chans att man kan plocka Celler från Josefine :) Spännande!!!


Nej, nu tjuta Kajsa, hon är klar :) FRI !
Ha en bra dag, för det tänker vi ha!

 
 
Malin Hejdenberg

Malin Hejdenberg

19 juni 2012 10:57

Så härligt att ha syrran hos dig :) Hon är en pärla och du är en pärla Jennifer. Vilken styrka du har!!!! hoppas ni får en härlig dag nu när Kajsa e frånkopplad. . Tänker ofta ofta på er! Krama om varandra från mig är ni snälla. Massa kramar och tankar till dig!

http://malinhejdenberg.wordpress.com

 
Ingen bild

Gun Karlsson

19 juni 2012 11:03

Jobbigt att se att en sådan ung person som du skulle behöva åka på det här. Man önskar ingen detta i och för sig vilken ålder man än är i. Önska dig att allt verkligen kommer sluta bra. Ingen sjukdom man direkt säger jippie åt,tråkigt :-( Vad jag förstått på mor din så är du en stark människa,,fortsätt att vara det och kämpa på så skall du se att allt blir bra.Hälsningar från din "halvmoster"

 
Ingen bild

Oss i Timmersdala

19 juni 2012 12:18

Fan va orättvist!
Vi tänker på dig!
Lena & Thommy

 
Ingen bild

wiola

19 juni 2012 13:35

Ja man kan inte säga annat än att DU är helt fantastisk Jennifer...det finns inga ord för vilken otrolig människa jag tycker att du är som trots allt orkar delge oss din resa och hålla humöret uppe så bra.Du är min hjälte! Kram vi saknar dig!

 
Ingen bild

Thomas

19 juni 2012 16:25

Härligt att du sprudlar av energi trots behandlingen.När jag är svårt sjuk (i en vårförkylning eller något annat som vi män blir hjälplösa av ;-)) skall jag tänka på dig.
Förra gången jag följde en blogg var nog ordet blogg inte uppfunnet.
Den handlade också om en resa. Det var min klasskompis Berra som packade en liten ryggsäck och tog sin Honda till Paris i mellandagarna för att starta i Paris-Dakar. Det blev en tuff resa och han fick ofta nytta av sin ryggsäck. (Han hade ingen egen följebil som proffsen har).
Jag känner inte din prins men liksom Berras ryggsäck är han med på samma resa. Det är tufft för honom också så ni som känner honom: Hjälp Måns att finnas till för Jennifer, det är roligare att resa tillsammans. En ryggsäck är lätt att glömma någonstans men den kan vara svår att vara utan! Måns kanske inte skall vara PACKAD ;-)men liksom ryggsäcken behöver han fyllas på mellan varven.
Lycka till med resan och se till att komma fram till slottet tillsammans!

 
Ingen bild

Tobbe G

19 juni 2012 18:47

Du är så stark att jag får rysningar..
kämpa på.
Det finns många som tänker på dej och hejar på dej!

/Tobbe G / Emelie G

 
Ingen bild

Pia

19 juni 2012 20:46

Hej Jennifer. Vet inte om du kommer ihåg mig, jag jobbade med din mamma på skolan i Slite o vi två har ju också träffats en del via skolan. Har precis läst vad du går igenom. Jag håller alla tummar och tår för att det här ska gå vägen för dig och att du ska bli fri från det här. Tänker på dig och sänder styrke kramar till dig. kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards