Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Starskottet!

Av jennifer björk - 15 juni 2012 10:02

Kajsa är påkopplad!

 

Jag har sovit som en stock inatt, vid 6 tiden var någon inne och tog tempen, men jag halvsov och somnade om så fort hon stängt dörren!


8.30 väckte dom oss på riktigt....

Måns sprang upp och hämtade kaffe och frukost :)

Fick inte i mig så mycket, var lite spänd och nervös.


En snäll sköterska kom in, och började berätta om hur allt skulle gå till när dom koppla på KAJSA som dom kallar henne, hon satte sig brevid och pratade lugn började med att koppla på vanligt dropp sen kom läkaren in på ronden och berättade om hur planen ser ut med Cellgifterna..


9.30 Koppla dom på den Röda påsen oxå och den ska droppa sakta nu i 8 timmar....

Tankarna snurar men jag känner mig så pigg och rastlös, och så har jag en stackars pojkvän brevid mig som snart klättrar på både väggar och tak, han är inte van att vara still så mycket :(
Det är väl ingen 21, 23 åring som är kanske!

Men jag ska helst inte ligga i sängen, jag ska hellre sitta upp, ut och gå och alla stunder man är pigg imellan alla behandlingar så ska jag ut från sjukhuset och njuta :)


Det roliga är att den bästa och roligaste sjuksköterskan heter Kajsa, precis som min Kajsa som kommer följa mig några månader!



 
 
Malin hejdenberg

Malin hejdenberg

15 juni 2012 13:51

Hej! Tänker på dig och din familj.. Önskar för allt i världen att det går bra.. Om det är nått jag kan göra säg till så ska ja försöka hjälpa.. Stötta på nått vis.. Krama om varandra. Ta hand om varandra.. Många styrke kramar från Malin<3

http://www.malinhejdenberg.wordpress.com

 
Ingen bild

Elsa Nilsson

15 juni 2012 18:52

Kommer att följa dig här på bloggen, önskar dig all lycka till!!
Tänker på dig, kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennifer björk - 5 november 2013 20:40

    Sitter här i Segeltorp. Gjorde det för ett år sedan med. Var ute på en löprunda i morse, För ett år sedan var det en kamp att gå upp för trappan. sitter i soffan och äter glass. För ett år sedan satte jag här med 40 olika mediciner...

Av jennifer björk - 24 oktober 2013 22:33

  Mycket som händer, men ändå så lite. Folk frågar, alla frågar. Varför bloggar du inte längre!? Jag svarar: Det är inget som händer. Jag ljuger... Det är ju faktiskt ganska mycket som händer.     I Tisdags var jag på sjukhuset och...

Av jennifer björk - 18 oktober 2013 10:33

Nu  har det gått ett tag sedan sist, eller månader....   Idag är det 1 år sedan jag fick dom tyska cellerna.. Jag minns det som igår... Josefine var uppe i Huddinge vid mig. Jag minns att jag var ledsen, sur, överväntandes.. Jag frågade 1...

Av jennifer björk - 11 juni 2013 23:40

  2012-06-11 kl.11.00 Då mitt liv förändrades! Jag minns det som igår, och jag får ont i magen och känner mig ledsen när jag tänker på det!   Jag fick in my face, beskedet att jag fått Cancer. Jag bestämde mig ganska fort för att kämpa.. ...

Av jennifer björk - 4 juni 2013 22:55

  Nu var det suuuperlänge sendan jag skrev,och guuud vad mycket som har hänt sen sist.... Hade ju fått en gvh, fick behnadling men fel behnadling, och förra veckan fick jag en antibiotika och nu är jag i stort sett 100 % frisk och fri från det me...

Ovido - Quiz & Flashcards